På plats fann även hoppslott, sockervadd, ballonger, ansiktsmålning, glassvagn, loppisstånd, mm. Alla intäkter gick oavkortat till skolan. Jag finner det aningen intressant att man här i Australien betalar höga terminsavgifter för sina barn samtidigt som det är obligatoriskt att minst en gång per år medverka i fundraising activities i skolans namn.
***
Fastnade för en blöjannons i tidningen. Detta är första blöjmärket jag sett här som erbjuder s.k. unisex-blöjor. Övriga erbjuder stereotypiska blå blöjpaket uttalat For Boys alternativt rosa For Girls. Tänker det kan vara värt att testa detta märke av just den anledningen att de erbjuder unisex. Förhoppningsvis lever de upp till det stora Procter&Gamble-ägda märke vi i vanliga fall använder.
***

Vilken glimrande afton det blev! Det bjöds på ljuvliga canapéer (skapade av en av Australiens främsta matkreatörer) och de förfriskande dryckerna fullkomligt flödade. Inramningen var spektakulär. Att befinna sig i en av världens mest berömda byggnader med utsikt över Sydney harbour bridge är magiskt. Livebandet körde benkittlande covers och vi träffade en hel del sköna trevliga människor. Vad mer kan man begära? Sam och jag tog oss en eftersläckare på vägen hem, skrattade en hel del och summerade kvällen. Som alltid när man väl får en kväll ute tillsammans känner man hur mycket man behöver det och hur viktigt det är. Nu ser vi framemot 40-årsfesten vi ska på i mitten av september.
***
Dagligen omges vi av hundratals reklambudskap. Idag noterade jag ett som stack ut. Jag tycker att den på ett klockrent sätt anger tonen - för produkten och för varumärket. "Denna klocka äger du egentligen inte. Du tar hand om den till nästa generation." Mitt i prick.
No comments:
Post a Comment